tisdag 27 januari 2009

"jag har aldrig druckit alkohol"































I lördags efter lite stress och strul begav jag mig på eftermiddagen mot Norrköping! Började ju roligt med ösregn och så gick dragkedjan sönder på min stora tunga väska. Fan, den snyggaste av alla osså.. Dessutom hittade jag inte mitt paraflax så fick bli den stora vinterjackan med luva! Jag och Matilda tänker likadant för hon hade tagit sin stora vinterjacka med luva hon också, allt för håret!^^ Medan vi två stod på perongen och väntade på tåget till Norrköping såg vi en söt liten mus som sprang omkring på spåret, ingen av oss tittade när tåget kom. Men jag tror han/hon klarade sig.

Hanna hämtade oss på stationen, vi åkte till City Gross och handlade lite groggvirke och bär till drinkarna vi planerade till kvällen. Hemma hos Hanna stod Tommie i full gång med att hacka grönsakerna till tacon vi skulle käka. Mums, finns det någon bättre enkel festmåltid? Sen hittade Frida till Hanna också. Det blev sminkning och klädbyte samt hårvård efter middagen. Efter att även Johanna hade hittat till Hanna så brakade vår lilla förfest igång. "guitar hero, "jag har aldrig..", drinkar, ostbågar (eller pilliröva som Hanna föredrar att säga), tävling i armhävning och "fågeldansen" gjorde en riktigt bra och kul förfest! Hoppas Tommie kunde ha lite roligt i vår hönsgård iallafall ;)

Väl ute på stan hade vi tänkt Wasa först (23-års gräns och lång kö) så då gick vi vidare till Palace (21-års gräns och inte lika lång kö). Det var nog lite på det berömda håret att jag inte kom in men det ordnade sig fint. Träffade lite folk och svängde våra lurviga ordentligt! Kvällen avslutades efter halv fyra någongång med gyllene måsen mat hemma hos Hanna. Sen fick jag dela säng med Hanna och Tommie eftersom Frida behövde en sovplats, så då fick hon min.

Tack för en kanonglad kväll!



Inga kommentarer: