fredag 2 januari 2009

I´m not an expert

Upptäckte just att detta är mitt första inlägg iår, och det är faktiskt mitt 101:a inlägg. Blev exakt 100 innan det blev ett nytt år. Som att börja lite på ny kula, och det känns bra.

Ännu bättre känns dessutom att man blivit moster, eller det känns iallafall så. Igår klockan 11:30 cirka födde Frida lilla Aron! Fick ett sms klockan tre nyårsnatten "Gott nytt år gumman. Jag blir mamma snart :) är på sjukan o e öppen fyra cm :) puss" aa.. hur underbart var inte det att få då!? Vilken underbar start på detta året! Och min andra vän Frida som jag var med just då undrade nog va tusan jag höll på med eftersom jag började tjuta. Men jag blev ju så glad, och lite orolig samtidigt förstås. Men det gick ju bra allting. Förstår att dom nog är trötta och vill ha tid för sig själva när de kommer hem imorgon, hoppas hon ringer snart och säger att dom vill ha besök. Måste ju få se om lillkillen är lika söt i verkligheten som på kortet! :)


Hade hoppats på en date med Amanda idag men jag var lite sent ute så får bli en annan kväll. Så istället har jag lagat mat och grejer åt min mamma & pappa. Bjöd upp Lars också. Blev ugnstekt fläskfilé efter ett recept som Pirre gjort några gånger. Potatisklyftor och tsatsiki, mums!

Nu sitter jag här vi datorn och tittar på Criminal Justice på tv:n samtidigt. Tredje delen i en serie som jag följt lite halvhjärtat men nu är det nog sista programmet och måste ju se hur det går. Måste vara en pers att vara misstänkt för ett mord när man inte minns något av vad man gjorde den kvällen!

Jag vill så gärna ha ett jobb nu, med någon intressant uppgift och roliga kollegor. Sen en helt okej lön på det och saker och ting skulle kännas fantastiskt. För nu känns det så långt borta och så omöjligt, och hatar kärringarna på arbetsförmedlingen. Undrar när de ska börja inspirera de människorna de ska "hjälpa".

Och Pierre är i Orsa, känns väl sådär.. Han är ju ingen stjärna på att prata i telefon så känner mig ganska ensam just nu. Får ta och kela med Månsan som ligger här bakom ryggen på mig och ropa upp min mammut.

Over and Out.
/L

Inga kommentarer: