måndag 19 januari 2009

D ä som d ä

Idag har jag varit med Frida & Aron hela eftermiddagen, underbart.
Han är så fin den där ungen! Får mig att le hela tiden!
Och det var så skönt att få lite egen tid bara vi två också (tre då) ;)


Imorgon ska jag Ä N T L I G E N träna igen! Det ska bli så skönt, eller antagligen svettigt och det kommer säkert göra ont men skönt för samvetet.

Pierre sitter på sin jägarexamenkurs och jag som är så sällskapssjuk. Han satt förut och läste igenom sin bok och frågade mig lite så fick jag gissa. Och jag blev fan pluggsugen då. Skulle vara roligt att lära sig något nytt, få läsa och lära och ha ett mål. Jag skulle kunna tänka mig att läsa den kursen, intressant och kul att lära sig skjuta. Men det är ju faktiskt så att jag inte alls vill döda djur. Hmm...

Det är skillnad på att vara trångsynt och att bara vara människa.
Saker sårar och det är inte alltid meningen,
och det är inte alltid meningen att känna sig sårad.
Kunde man styra över känslor vore det ju kanon.

Nu är det idrottsgalan som gäller!

Inga kommentarer: