onsdag 7 januari 2009

Creative Club

Betala räkningar är ju alltid, toppen.. ji pp ie

Idag gick jag upp klockan 7.00! Ja, till och med jag är förvånad! 4-5 timmar tidigare än vanlig men det är såå underbart att få sitta och vara lite trötter för en gångs skull vid halv tio som vanligt folk. Själv brukar man ju sitta med två fullmånar till ögon och grunda tv-tidningen när man vet att alla andra snart börjar dra sig mot sängen. För dom har ett jobb som dom måste vara pigga till nästa dag. Oftast slutar min dag med Scrubs och sen spela spel på mobilen tills jag slagit mitt rekord, igen.

Anledningen till min tidiga uppgång imorse var att jag och mamma skulle lämna kissen hos veterinären halv nio i stan och det hade snöat en massa så tyckte det var bättre att åka lite tidigare än man egentligen behöver. "Sin vän Särbon" som Sven (veterinären) kallar honom fick sig en röntgenplåt på benet, en vaccinering och en kastrering.

Mamma och jag åkte hem emellan och sen åkte vi och hälsade på Frida & Conny och deras bedårande söta bääbis Aron! Ahw, gulleplutt säger jag bara! Han fick en nalle av oss och den är större än honom, men ungefär lika len. Mumsunge #1!

Hämtade lillkissen sen på kvällen (benet har läkt bra sa djurdoktorn). Då var han en smula groggy och inte särskilt kontaktbar men ringde mamma nu nyss och hon sa att han har redan jagat de andra kissarna så han har nog kommit ur narkosen nu!

Vägde Pontus idag, han vägde 7,5 nästan 8 kg.
Han är min stora lilla kissemoj!

Casper och Pontus trivs fint i var sin av mammas och pappas sängar!

/L

Inga kommentarer: