onsdag 1 april 2009

Tårar av lycka.

Det var väldigt, väldigt länge sen jag grät tårar av lycka ska jag motvilligt erkänna. Men ikväll forsade dom ner för kinderna. Mikael ringde och berättade att det satt en liten svart och hungrig kisse och väntade på gården ikväll när pappa kom hem. Han var hel, oskadad så vitt man kan se och jättekelig! En helt otrolig känsla då vi letat och ropat varje dag och alla var nästan säkra på att han var borta för alltid.

Pierre påstår nu bestämt att vi kvinnor är konstiga som gråter jämt, när vi är ledsna såväl som när vi är glada ^^ men alla som har lika stor relation till sina djur som jag och min familj tror jag förstår. Jag ringde till Matilda alldeles överväldigad och hon blev nästan lika glad som jag. Tacktacktack för att du finns för mig. Att du känner med mig i alla väder och humörsvängningar får mig att inse att ingen är lika äkta vän som du. Nu kan jag riktigt glädjas åt Mallorca när min lilla kisse är hemma igen! Vi ska ha det underbart.


__________________________

Och lördagen var kanonlyckad, riktigt kul hela långa kvällen. Började med att ta bussen till Tyllinge (inte illa när det bara är att ställa sig vid postlådorna för en gångs skull)! Sen sätta sig vid dukat bort och äta god mat (pastasallas som jag hade gjort) med familj och vänner och snapsvisor. Sen blev det dans för hela slanten.

JAG ÄLSKAR ATT BUGGA.

Frida lyckades till och med få upp min bror Björn på dansgolvet och sen hände det både fyra och fem ggr att han var uppe faktiskt, inte illa det inte! Och jag lyckades övertyga Tinghed om att han måste också dansa om faktiskt Björn är uppe så jag fick svänga med honom på dansgolvet lite. Det var också en liten sensation! Tror de flesta där hade jäkligt roligt, dom som minns kvällen om vi säger så ;)

Matilda har lagt upp lite fina bilder från festen på fejsbok! Hon är så söt den tösen "Jag la inte upp den bilden från toan. Men det är bra synd att det syns så väl att du sitter på toa för ditt hår är så himla snyggt" Haha, du får censurera!

Annars idag så har Sophie ala Björsäter varit ute i Anderstorp. Det var inte igår! Hon fixade mina eyebrows och vi umgicks lite. Imorgon kanske det blir en fix av hennes, vi får se vad dagen har att erbjuda. Jag ska söka två jobb, klippa luggen, fika med Amanda och så måste jag hem en sväng och pussa på kissen, så långt har jag koll iallfall.

Glöm inte att luras imorgon, eller idag förresten. Shiiit vad klockan har ränt iväg.

Så atte, välkommen April och APRIL APRIL på er!


Heppre!
/Louise

1 kommentar:

matilda sa...

Åh, du är en underbar vän! jaa, att små gosiga kissar kan betyda så mycket, det är hemskt när dom är borta! imorn kommer mina :) hihi, vi ska verkligen ha skitkul! & på söndag ska vi leka modeller. ;)