lördag 28 mars 2009

Mallorca, Maj, Matilda

Många fina ord på M!
Och sätter man dem i en och samma mening blir det ungefär..
"
I Maj åker jag och Matilda till Mallorca"
Så gött!!
!
____________________________

Fredagen blev en fullspäckad dag för min del! Jag och Sandra var på informationsmöte i stan, blir nog en 10 veckors kurs för oss vartefter. Ta makten över ditt liv. Varför inte? ;)

Sen irrade vi omkring i stan efter en parkering så vi kunde besöka Red Cat, blir nog att tatuera sig där vartefter! Beställer nog tid nästa vecka och då finns det ingen återvändo Mimmi! HAHA.

Efter det åkte vi till Friskis & Svettis och träffade upp Matilda (inte min utan Sandras) och tränade lite gympa. Det var rätt roligt och rätt varmt! Kvällen innehöll sedan Taco, Lets Dance finalen och en bokning av resa hos Matilda! Underbart. Sen blev det att Volvoragga lite med Sandra och Sophie, pratade rätt så mycket roliga minnen. Det var bättre förr ibland alltså. Då var inte folk så bittra och cyniska och då hade man det verkligen roligt. Idag är det inte roligare än man gör det till..

INGEN GILLAR TRE SURSKALLAR MEN ALLA GILLAR COLA
(internt skämt)
den kan du fundera på..
_______________________


Hemma är inte minerna lika glada. Vår lilla kisse Särbo har försvunnit. Mamma och jag gick och pulsade en timma i snöstormen igårförmiddag och ropade och letade men inte ett spår. Kändes inte särskilt bra att snön bara vräkte ner, antagligen över honom någonstans. Vet inte om han lever eller är skadad eller vad som hänt. Hittade iallafall kattspår med blod i som jag följde och hittade då min andra katt Pontus alldeles nerblodad och skitig. Det har strykt omkring en främmande katt på vår tomt, så antagligen är det han som går runt och ger våra gullungar stryk. Hjälpte tydligen inte att skicka Sambo efter honom.. Vi vill så gärna att Särbo ska hitta hem snart igen, välbehållen så han kan gunga i sin gungstol igen.
__________________________________

Ikväll blir det iallafall att svänga sina lurviga i Tyllinge medborgarhus. Hoppas man kan slappna av och känna sig glad ändå,för då kan det bli riktigt roligt som det brukar vara. Mamma har visst blivit lite sjuk nu också så vi får se hur kvällen blir.

Ha en fin kväll!
/L

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag vill åsså åka till Mallorca ju...*stampar och surar*

mimmi sa...

da far du komma till london om vi ska tatuera oss! MOOHO