onsdag 11 februari 2009

Hah, vem vill bo i Könserum?

"Jag är glad, jag är bra och jag gör det jag ska.
Och jag kan rimma också!"

Mm, så långt har jag kommit med mitt personliga brev som jag ska ha mejlat till min coach inför vårat samtal imorgon. Och det är sån stiltje i min hjärna! Det är ju så svårt och jobbig att skriva om sig själv på det viset. Jag vill verkligen att det ska bli bra, stå ut lite mot andras och vara intressant att läsa. Och just nu orkar jag fan inte tänka heller, men det skulle vara en sten som föll från bröstet om jag fick det gjort.

Ibland önskar jag att jag fötts med samma intressen som mina bröder, då hade jag nog haft jobb nu iallafall.

Jag och Sandra infann oss hos arbetsförmedlingen imorse klockan 10. Vi och cirka tio andra som också skulle på det där mötet (som jag trodde var förra onsdagen). Och det är ett himla snack om att det är valfritt och tjenahejsan men i slutändan är det ju aldrig det, inte om man ska fortsätta få pengar från a-kassan. Det enda bra jag ser med detta än så länge är att man ska få ordna fram en praktikplats efter tre månader. Fast samtidigt ogillar jag verkligen att vara praktikant! Jag vill vara en jämlike och känna mig vuxen. Inte som en niondeklassare. Jag är fan 21 i år, jag vill ha ett riktigt jobb.

Efter mötet begav vi oss dom 38 stegen eller vad det kan vara till Sandelius, och satt och prata om allt mellan himmel och jord! Det var jättemysigt, lättande på nåt sätt :) Sandra, du är bra du!

Nu har jag laddat ner Kurt Nilsen, Espen Lind, Askil Holm och Alejandro Fuentes skiva live. Underbar musik!! Glömde ju min skiva i Mickes bil, den och Scotts skiva som jag ärligt bränt ^^

Förresten, programet Skovlan är jäkligt bra. Eller så tycker jag det bara för att Winnerbäck var med i förra programmet, han fick sjunga i slutet och stod först av alla gäster i eftertexten!

Nu ska jag äta upp kanelbullarna jag fick från Jonte!
MUMS!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Naw, nu blir jag glad! Detsamma din fis:) Va mkt trevligt får vi göra om! Syns imorrn, svettas lite. ;)

Fejken sa...

Vem vill bo i Fittja?

Anonym sa...

jag hamnar ju oxå sist i din text,,,,,