onsdag 18 februari 2009

Du är så Tyken!

Det är märkligt vad mycket man kan läsa ut av bara ett kroppsspråk, på ljudet från människan och hur de rör sig. Pierre var märkbart "oglad" i morse när han gick upp. Klart att det är inte roligt när klockan ringer klockan fyra, hujedamig men ändå. Så nu när jag kom hem från stan och hittade honom halvgrinigt halvsovande på soffan så valde jag att sätta mig här en stund ^^ Låter tillochmed hans träliga musik vara på så han kan sova fint, så kanske han vaknar sen och är min fina mysiga älskling igen.

Jag och Sandra har varit i stan idag dårå. Jätteroligt och helt lagom med folk. Förutom på Donken där alla hade samlats tror jag. Lovar att dom säljer en hel del på att folk går förbi och håller på att hacka tänderna av sig och bestämmer sig för att gå in och sätta sig med en kaffe och paj i värmen. För det är fan inte varmt ute gott folk. Längtar till våren som attan nu! Åhh, vad mys med sol och fågelkvitter och små snödroppar på marken. Och ännu finare blir det när tussilagon kommer. Jag älskar det ogräset! :) Iallafall så hittade jag och Sandra lite av varje i stan, ganska ekonomiska ändå faktiskt. Och det måste man ju vara i "dessa tider".

Jag blev fan som en 15-åring där vid busshållplatsen igen..

Så nu ska jag försöka hinna bort och träffa Frida med familj en sväng (har köpt en liten present åt Aron) så hoppas jag hinner det. Sen funderade jag på att våldgästa Matilda med, om hon orkar förstås. Men vi får se vad klockan blir och lite.

Heppre!

2 kommentarer:

Emma sa...

Haha! Vad roligt att du säger donken, ingen här omkring gör det förutom jag!!

Anonym sa...

Skiiit oxå att jag skulle sluta så sent att jag va i stallet hela kvällen! Jag saknar dej min gullunge!