lördag 7 februari 2009

Goda tandråd är dyra!

Imorse pallrade jag mig upp till det ljuva ljudet av alarmet från mobilen, igen (att den hade ringt minst tio ggr innan jag gick upp hör inte hit). När jag satte fötterna utanför porten fick jag kisa ordentligt. Allt var ju vitt! Mysigt med snö, men inte när man ska köra bil innan dom hunnit ordna vägarna fria från moddet. Jag tycker verkligen det är otäckt, undrar om jag någonsin vänjer mig vid det. Pierre däremot, log bara när jag berättade för honom att det var sladdväder. Åter till ämnet då, åkte alltså till tandhyginisten Ulla. Hon var bra, det var nog inte så dumt med tips och råd. Men man kände sig som en treåring som fick lära sig att borsta tänderna för första gången. Och vad det gäller tandsten så var det ingen fara på taket överhuvudtaget. Gjorde inte alls särskilt ont, det var iofs inte mycket så kanske är mycket värre när det är mycket värre. Om ni förstår. Men en sak är säker, billigt är det inte!

Åkte tillbaka till Strandgatan, lagade mat till mig och Pirret och fixade lite innan jag drog till busshållplatsen för att åka till stan. Busschauffören var ett riktigt surkart, men hey det är inte mitt fel att han var sen. Men jag tror nog han blev ännu mera grinolle efter den resan för fartkameran på fillingerakan tog kort på honom! Haha, jag blev helt lyriskt. Har aldrig sett en fartkamera agera förut, så att säga ^^

Väl inne i stan gick jag först och främst till Cubus, som jag alltid gör, och frågade efter Cornelia. Hon hade lunch lagom så vi fick oss en liten pratstund hon och jag. Sms:et jag hade skickat häromnatten hade hon inte en susning om men när hon kollade mobilen fanns det ju där och hon hade antagligen läst det i sömnen. Haha, så göra jag också ibland. Vi hann med en sväng på Gina också och sen skildes vi åt, men jag hoppas verkligen vi hinner umgås snart. Saknar dig gumman! Jocke som jag skulle lifta med till Norrköping blev försenad på jobbet så jag fick snällt gå runt på stan själv ett tag. Och jaa, då hittar man ju både det ena och det andra. Men det var rätt trevligt, att gå runt för sig själv ett slag och unna sig lite tankar och klädesplagg ;)

Jocke släppte av mig i klocket, hos Micke. Senare kom också Adam dit och vi har nog lyckats att packa upp en hel del kartonger. Nu kan man gå fritt på en hel del av golvytan i lägenheten! Och det blir så fint, känns mycket mysigare än den förra lägenheten. Men den är såklart speciell eftersom det var där Mikael och Åsa hade sitt hem. Framåt kvällen, vid åtta kom Kjelle och så hade vi mysig middag framför Lets Dance och Hjälp allihopa.

Har varit en mysig kväll, är nöjd med min dag. Micke och Sambo har slocknat i bäddsoffan så får väl gå och lägga mig jag med nu. Börjar bli dags för det, klockan ett.

Hoppas jag kunde roa dig lite Jennie, om du råkade jobba natt idag med ;)

Puss & kram från mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja håller med.. Måste ses snart!! <3