måndag 23 februari 2009

Början på min 20:e vecka 9 i livet..

Ja, för idag är det ju måndag igen. Så veckovild är jag inte riktigt än så jag inte vet vilken veckodag det är, men vilket datum det är har jag inte riktigt samma stenkoll på. Och jag tycker folk fyller år hela tiden.. Grattis Sara som fyllde "systemetdags" igår tillexempel!

Fredagen blev inget På spåret, det blev Lets Dance, mat, godis och ett besök hos grannarna. Dom är verkligen helt förlorade i Sambo, är jättemysigt att se hur glad en hund kan göra en hel familj. Att jag och Micke var med dessutom, sket ju dom i ^^ haha!

Lördagen började vi med att lösa melodikrysset. Sen övertalade Mikael mig att följa med på en långpromenad med honom och Sambo. Så tog väl glatt på mig kängorna och pulsade med genom snön i skogen. Varför gå på vägar när det finns små granplanteringar och stigar att gå på. Hum.. Sista biten på promenaden tog vi över isen, det var jätteskönt! Och Sambo hade fullt schå där ett tag att försöka få med sig en pinne som hade frysit fast, men det förstod ju inte han ;) Sen sprang han glatt omkring, fri från koppel och med så mycket yta att vara på. Sjön är ju rätt så megastor när den är isbelagd, och ingenting som är ivägen. Bara att springa omkring!

På kvällen blev det förfest hos Pecka. Jag tog med mig Matilda som aldrig festat med dessa människor förr, men hon såg inte alls särskilt förstörd ut efteråt! Haha.. tur det för det var redigt trevligt! Gruvan var lite dåligt på folk tyckte jag. Dom kanske inte ska ha uppträdande två dagar i rad i lilla Åtvid. Räcker nog med en dag så den gången blir lite ordentligare och inte lika folktom. Men träffade ju Jennie och Linda (!) ute. Det var kanonroligt! Men att prinsessan Leiha (stavas?) inte kände igen mig gjorde mig lite ledsen i ögat alltså, jag var ju bara bjuden på hennes egen maskeradfest och vi tränar tillsammans men men..hon kände väl inte igen mig utan peruk! :P

Hade sällskap på hemvägen för en gång skull, för nu bor ju någon bortåt mina håll äntligen. Är rätt van att gå och vingla för mig själv eller tigga till mig skjuts. Pierre som hade haft lite pojkfest hemma hos sig hade redan spytt och däckat så jag gjorde honom sällskap. Och igår var jag inte människa på hela dagen. Men då drack jag ändå ingenting efter halv tolv och ingenting på Gruvan. Börjar man bli gammal när man fyllt 20? Nää, jag har fan alltid haft lätt att bli bakfull, stackars mig.

Det var dagens meningslösa från mig, over and out!

3 kommentarer:

Matilda Spets sa...

Hahaha, det är bara att inse gumman! Efter 20 går det utför... ;)

Anonym sa...

Vaddå utopstecken efter mig...blev du så chockad?! De va iaf himlarns kul å träffa dig,känner ju inte så många i den yngre generationen...;)

Anonym sa...

LOUISE! vill du till sthlm pa lordag, eller har du annat for dig? puss