onsdag 4 februari 2009

En lite ovanligare dag

I måndags åkte jag och Björn till Norrköping vid middagen för att hjälpa Micke att flytta. Jag och Björn har dom roligaste, djupaste och mest ytliga konversationer när vi är ensamma. Helt underbart roligt!

Mikaels nya lägenhet är jättemysig, och bättre blir det ju när han får ordning! Men nackdelen med att ha en massa folk som packar och flyttar åt än är nog att han nu inte hittar både det ena och det andra. Typ kontrollen till tv:n och toalettpappret och sina räkningar. Men det är ju världsliga ting, inte sant? ;)
________________________________________________

Började min onsdag med att mobilen alarmade vid halv nio. Gick upp och fixade lite smink i ansiktet och lite hårnålar i håret sen var det bara att traska ut och bort till arbetsförnedringen. Skulle på något möte med flera andra och disskutera varför vi sitter utan jobb och hur vi ska få jobb typ. Men av någon anledning hade jag läst fel. Det mötet är inte förrens nästa onsdag. Fattar inte hur jag kan läsa fel på 4:e och 11:e . Säger som Homer, DOHH! Fick ringa efter mamma som fick komma ner och hämta mig en timma tidigare än bestämt. Av olika trista anledningar var mitt humör inte det bästa imorse så ringde till Matilda för att få höra en glad röst och det fick jag också. Du är min terapi gumman! ;) Du och Micke!

Hemma i Anderstorp lagade jag till lite spagetti och köttfärssås åt mig och mamma. Sen fick vi åka neråt igen med Särbo som skulle få sin andra vaccination. Och det gillade han verkligen inte, så sur och så arg han blev alltså. Men jag förstår honom, vem fan vill ha en spruta i nacken!?

Vet ni, jag jobbade på Alltransport igår. Det har aldrig varit så skönt att gå upp klockan sex tror jag ;)

Nu ikväll har jag plockat iordning bland mina grejer på mitt rum för jag hittade fan ingenting. Det börjar bli krångligt att ha två hem. Men har det gått bra i två år så fixar jag det nog lite till!

Ha det guld!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja räkningarna kan jag hålla med om att de är värdsliga ting... Men FJÄRKONTROLLEN!!! hallå!! orka att ta tre steg fram till tven och bytta kanal!!!
Kan ju hoppas att sura tanten på Alltranspotrt behöver lite semester snart ;)
//Kram Adam