onsdag 11 mars 2009

Det sägs att världens underverk är sju..

Idag gott folk vaknade jag tidigt och var fast besluten om att det var helg. Pappa stog vid sängkanten och ville ha nyckeln till Mickes lägenhet. "mäh, du kan få den sen.." muttrade jag. "vadå sen, jag ska ju åka nu!" sa pappa. "och var ska han tänkte jag, och var precis redo att somna om när jag kom på att - fasiken, det är ju onsdag!
Jag behöver ett jobb, konstaterat.


Följde med Micke till Norrköping, vi hyrde ett släp och hämtade upp Jocke Junior. Sen åkte vi vidare till Söderköping och hämtade Mickes nya fina säng! Jag passade på att gå ett varv med Sambo i lilla vitbeklädda idylliska Sörping. Uhh, mitt hjärnsläpp jag fick där har orskat ångest för mig ikväll. (Mikael och Junior vet vad jag menar) ^^

Väl tillbaka igen så blev det att handla mat och hämta upp Adam som kom från Tärnaby, på stationen. Välkommen hem igen! Vi åkte till Mikaels lägenhet där jag snällt lagade mat åt pöjkarna som satte ihop sängen och sängborden. Ledsen att jag inte bjöd på efterrätt ;) Sen fick jag faktiskt också lov att lägga mig i sängbygget. Träplugg, det är min grej det! Haha, och att bädda. Sa till Mikael att man inte får gå och lägga sig i sin nya tiotusen-och-lite-till-säng och ha gamla lakan. Så jag såg till att det kom på nya fina påslakan som han hade fått av Mia och Björn i julklapp. Skulle tro att Mikael och Sambo sover som två prinsar inatt!

Imorgon ska jag mysa med Matilda minsann, och träna. Det känns bra! Bara hon inte övertalar mig att festa på lördag, har ju faktiskt lovat min sprittarm att vara lugn denna helgen. Men hum, det är ju attans roligt.. Vi får väl se vart det barkar hän.

Nu ska jag gå och lägga mig och sova som en prinsessa hade jag tänkt. Läsa lite först kanske, om jag inte somnar innan jag lagt huvudet på kudden förstås!

Detta var dagens eko kvart i tolv. Ding Dong!

1 kommentar:

Anonym sa...

TackTack!!
De gick ju bra utan soja i maten oxå :) Kram
//Adam