måndag 22 september 2008

"Vad gör du nuförtiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för länge sen vi sågs.."


Ibland är allt man behöver en riktig vän..

..och förr var den vännen alltid du. det var dig jag ringde i ur och skur, det var dig jag pratade med om allt, det var dig jag skvallrade med, det var dig jag skrattade med, det var dig jag festade med, det var dig jag gjorde dumheter med, det var dig jag gjorde impulsgrejer med, det var dig jag var mig själv med. det var du&jag mot skiten, kommer du ihåg?

Roger och Morgan, Ali och Mohammed.. :P

Och jag tvekade men så skickade jag. och jag vet att risken att jag inte får något svar är stor men då vet jag iallafall att jag inte betyder något särskilt nu och då kan jag sluta finnas för dig som förr eftersom du antagligen inte vill finnas för mig som då. men jag hoppas, hoppas att du svarar.

"tryggheten att ha en vän kan ryckas från dig,
men aldrig känslan av att ha haft en"