onsdag 17 september 2008

I could be violet sky

Do I attract you?
Do I repulse you with my queasy smile?
Am I too dirty?
Am I too flirty?
Do I like what you like?

Mika - Grace Kelly, den låten.. den frambringar minnen hos mig. När den låten kom och blev så obota populär jobbade jag på Cdmedia. Och ja, jag saknar allt CdMedia-tiden ibland. Bland dom arbetskollegorna var man aldrig ledsen. Framför allt var de närmare min egen ålder än folket här är nu. Och det är inte såå kul att den enda tjejen på min avdelning är 35 år medan alla andra är karlar runt pensionsåldern eller typ 40 år med 40-års kris..

Helgen då, den innefattade alkohol och kräftskiva. Rätt så trevligt dårå! :)

"-Är det din snygga kompis som är med?"
"-Va?"
"-HON ÄR UPPTAGEN !!"
"-Jaja..fan"
_________________________________________

På alla listor jag återrapporterat på jobbet måste jag skriva dagens datum och då blir det väldigt påtaglit hur fort tiden går egentligen. Som jag sa till Matilda igår "uhh och snart är det jul" och hon tittade lite undrande på mig men aa det kändes så då. Hon provade vinterjacka och vi pratade om "när det är snö och 10 minus".

Efter vår lilla runda på stan som slutade med ännu ett nytt inköpt linne för min del (hejmammakommerslåmig) fikade vi på "Världens bar" med bror och vänner. Skitamysigt och roligt hade vi och sen fick jag det gulligaste sms av henne efteråt (L) det ska jag aldrig radera.

Kvällen avslutade jag med McDonalds (förlåt mig min mage)
och Wii (Gutar Hero & Rayman II) med min bror, Junior och Kjelle.

I fredags hade Åsa namnsdag, grattis penntrollet.
Du finns i våra tankar alltid, dag som natt.
Du är så grymt saknad!
:'(

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, gumman... Jag önskar ni inte visste hur grymt livet kan vara! Jag vill ta bort det..! Livet känns så meningslöst, jag vet...

& att det snart är jul, det håller jag med om när jag tänker efter... Jag tycker oxå tiden går så sjukt fort.. Man tror ju att tiden ska stanna så gör den inte det...
Kan inte fatta att det gått över 1 år. Jag har inte träffat min pappa på över 1 år. Det är ju sjukt.

Vi saknar så vi nästan går sönder. Men vi har varann. & att sakna är ett tecken på att man kan älska. Älska gränslöst.

Djup kommentar det här blev. :)

Älskar dej gumman.
Puss & kram