måndag 1 december 2008

Russinfingrar

..det har jag det. Diskat och gnot på spisen och plockat i det lilla som går i bänkdiskmaskinen. Pierre är bättre på det där, så han möblerar säkert om i den sen.

Igår var vi två bilar fulla med roliga nissar påväg från Norrköping till Gusum för att se Lars Winnerbäcks film "Solen i ögonen".

Den visas bara på ett fåtal biografer i Sverige så därför fick vi åka till detta
öde ställe. Men det var mysigt, kallt som en decembernatt förr, men trevligt!

Och man blir ju verkligen kär i denna
rödhåriga filur. I hans snäppet förvirrade och speciella sätt. Att han är som alla andra, men ändå inte riktigt. Han är ju så bra. Hoppas Karin förstod den nu ;) "jag visste inte att han var så stor, trodde det var 500 inte 5000 i publiken"

Sedan blev det en fika på Fräcka fröken, fick världens största chokladboll som karlarna fick dela på att hjälpa mig äta upp! Sen blev det inte riktigt som jag tänkt mig, men som jag inte blev särskilt förvånad över heller. Så fick sova hos bror istället för Hanna. Men vi var inte särskilt trötta så hämtade Sambo och åkte hem till Adam och såg på Mamma Mia. Och eftersom Micke inte somnade en enda gång fast han blev trött måste filmen vara såååå bra.. :)


Sov otroligt illa inatt, klarar inte av att sova i den lägenheten. Dessutom låg jag skavfötters med min bror och hans lilla vovve i en bäddsoffa. Så det var tur att inte kursen på ams var längre en en timma idag för då hade Louise somnat. Blev en sväng på stan efteråt, där jag samlade inspiration till julklappar.. fick ett par idéer iallafall!

Nu ska jag nog ringa till Matilda, min finaste.

Tiden är allt för kort, den ska inte slösas bort!

Inga kommentarer: