tisdag 9 december 2008

"alltså, hur kan man ha mössa så här års?"

På begäran får jag ta och uppdatera lite nu då. Som Frida sa igår "har du flyttat till Norrköping eller!?" Nej det har jag inte. Jag är bara mer där än här, nästan. Men vad ska man göra då, när man har så många hjärtegull där borta?

I
fredags åkte jag till Matilda. Junior hämtade upp mig vid tåget och körde dit mig :) Jag och Matilda började genast locka håret! Det är vi bra på. Det och att prata, och skratta, och festa och må bra ihop! Sen ringde Jocke igen. Han tillsammans med Kjelle och Frida hämtade oss och så åkte vi till Klocket och gick ut med Sambo eftersom bror min var på julbord. Beställde pizza och åkte till lokalen där vi åt den och spelade Guitar Hero. Sen var det dags att börja dricka lite tyckte vi, men det gick dåligt. Var så mätta och cidern var så jäkla sliskig. Men vi fick nog tillräckligt ändå.

Halv ett började bror och Adam efterlysa vår närvaro eftersom vi lovat att komma till Palace. Så vi lämnade vår egna förfest och gick dit. Och jag vet inte hur jag ska beskriva det, får nog kopiera Matildas mening "har nog aldrig känt oss så "uppvaktade".." Jisses. Var vi dom ända kvinnorna där kunde man utan överdrift undra. Eller hade vi hamnat på killarnas dansgolv? Och det är inte ofta en kille sätter sig på knä och sjunger för mig, det kan jag säga! Haha! Men Pierre behöver inte vara orolig, jag berättade för honom att jag redan hade mitt lilla pirr hemma i Åtvid. <3 Som Matilda sa "du krossade hans hjärta"! Det var nog inte så farligt. Bra för självförtroendet, mitt alltså. ;)


På lördagen körde jag hem till Åtvid med en bakis, åksjuk bror bredvid. Men
han blev snabbt pigg igen när han fick se en skogsmaskin i skogen hemma. Jag kommar aldrig att förstå. Men det är väl tur att man är olika. Jag själv gick och la mig i sängen och sov.

Lördagkväll åkte vi tillbaka till Nkpg. Jag såg på dansbandskampen tillsammans med Mikael och Sambo och en "bra på arslet" Kjell-Åke ;) Sen åkte vi till en förfest på Östra promenaden. Födelsedagsfest hos en klasskamrat till Matilda. Vi mötte två vakter i porten, braaaa. Men det var lugnt, iallafall efter att dom varit på besök. Sen skulle vi ut, men eftersom vi haft en så bra kväll på Palace kvällen innan ville vi inte förstöra det och så var vi lite snåla. Så vi gick till Wasa, där det var kö. Men vi hade det ganska trevligt i kön ändå, förutom en otroligt stör
ande brud där. Men hennes halvt IQ-befriade kommentar (rubriken) fick mig ju att garva, så tack för det :P Längst fram i kön, äntligen! Språkat lite med vakten och så säger han plötsligt, "när är du född?", "88?" svarade jag, "och hur funkar det?", "öh jodå..bra..eller?".. "eftersom det är 23 här ikväll".. FAN DÅ. han kunde inte sagt något tidigare? bajsvakt. Så klockan två blev vi bjudna på efterfest hos en Fredrik som stod bakom oss och också tröttnade på kön. En sömnig (för vissa) men väldigt trevlig efterfest till klockan fem på morgonen.


En toppenhelg!
Tack ni som gjorde den till det!
Ni är guld värda.

Men nu ska jag sova!

/ L

Inga kommentarer: