måndag 29 december 2008

God Jul, eller god fortsättning..

Det var den julen! Nu ärre nyårsafton som väntar runt hörnet.. Helt otroligt att det är mindre än 50 timmar kvar på det här helvetesåret! Nästa år har jag inga som helst förväntningar på, det blir som det blir men jag vill verkligen inte ha ett år 2008 igen.
Kan väl köra en liten snabb nyårskrönika av det här året då:

*Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Gick på systemet ett antal gånger eftersom jag fyllde 20! Besökte äntligen flygplatser och flög från dom!
* Höll du några av dina nyårslöften? Tror nog inte jag hade något direkt.
* Vilka länder besökte du? Storbritannien (London) och Grekland (Corfu) den underbaraste tiden på hela året!
* Är det något du saknar år 2008 som du vill ha 2009? Tur och en lycklig bror igen.
*Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? 26 Juli, då Åsa gick bort.
*Vad var din största framgång 2008? Oj, det vet jag verkligen inte. Har inte hänt något bra och storslaget i mitt liv och karriär i år tyvärr.
*Största misstaget? Åka till Vimmerby, vilket slöseri på tid kan jag lova. Men ångrar inte att jag lät Åsa skjutsa dit mig, vi hade väldigt trevligt jag och hon och Elin. Det kommer jag alltid minnas.
*Har du varit sjuk eller skadat dig? Inget allvarligt.
*Bästa köpet? Min bil på både gott och ont, kändes skönt att ha sin egen och slippa be om skjuts och hämtning hela tiden, men sen blev det fruset och halt och det kommer jag nog aldrig vänja mig vid.
* Gjorde någonting dig riktigt glad? Pappas prover efter strålbehandlingen såg bra ut! Min vänskap med Matilda blomstrar och det är så underbart, hon är en helt enastående vän som visade mig att man kan lita på någon fullt ut igen.
* Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008? Duffy - Mercy, Eric Clapton - Tears in heaven, Alladin - En helt ny värld och Lejonkungen - En värld full av liv.. alla i Åsas anda.
* Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Så himla mycket ledsnare. Ett hemskt jävla gråtår.
* Vad önskar du att du gjort mer? Jag vet inte, pratat med Åsa och sökt fler jobb!
* Vad önskar du att du gjort mindre? Hållt inne och tagit alldeles för mycket skit.
* Hur tillbringade du julen? Hemma med min fina familj.
* Hur många förhållanden? Ett rejält, och sen ett litet eget med Henrik i Scotts då ;)
* Favoritprogram på tv? Scrubs, Two and a half men. The 70´s show, House, Dansbanskampen
* Bästa boken du läste i år? Fan vad illa, men.. ingen. Bara en massa skvallerblaskor :P
* Största musikaliska upptäckten? Dansbanskampen (om man kan svara den?) och Nickelback.
* Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Gick på systemet och glömde bort att hämta min egen tårta, blev firad hemma i Anderstorp av familj och Åsas familj och sen lekte jag med min nya digitalkamera hela kvällen tror jag :)
* Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? En kärnfrisk mamma och en kärnfrisk pappa!En olycka mindre. En tappad vänskap mindre. Ett brutet kattben mindre.
* Vem saknade du? Mimmi hela tiden. Min kisse Sotis. Åsa klart.
* De bästa nya människorna du träffade? Sara Borg och Frida Karlsson får ta priset där ;)
* Årets sötaste? Särbo och alla mina andra kissar hemma i Anderstorp, Mickes hund Sambo och Björns vovve Neo, Pierreisss, min gravida Frida och min Mammutt!
* Årets hetaste? Henkeeeee i Scotts (haha) och MIN Pierrrrrreeee i fixat hår och Morajeansen (grrr) :)
* Årets största kärlek? Pierre är min bubbis såklart!!
* Årets besvikelse? Det kan jag inte skriva här.
* Årets bästa? Pappa och Mamma blev båda friska!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å, vad underbar du är gumman! tack! du är verkligen en riktig vän som jag bara vill umgås mer & mer med! vi har så roligt ihop & dej kan man lita på. Puss