måndag 5 maj 2008

det är bara fantasi

På jobbet, som vanligt måndagar. Men snart är den vardagen ur världen, då min visstidsanställning går ut sista maj. och det känns jättetråkigt. :( Så skönt att ha arbetskamrater, något att göra, rutiner, anledning att ha ett busskort och framförallt att få lön. vetefan hur jag ska klara ut detta. har jobbat i 7 månader bara så har inte hunnit vara med i A-kassan tillräckligt länge för att få arbetslösersättning. vilket innebär att jag inte kan betala mer hyra åt älskling, alltså kommer jag känna mig som snyltare nummer ett eftersom jag dessutom inte kan köpa mat längre. jag kommer inte kunna shoppa, åka på nöjen och gud vet vad mer jag missar.
Varför måste pengar vara en så stor del av ett bra liv för?

Och fy fan för att bli soffpotatis. ALDRIG.
Hata att söka nytt jobb också, det är så otacksamt idag.
____

Nu ska vi se.. Valborg då.. det var roligt. Tror jag och Sophie får göra vår Norrköpingsbussresa till Örsåsa till en tradition. för kul ärre! Speciellt hemresan.. då man kan hamna att prata om i princip vad som helst
(typ anal6 ?) för att alla människor är ganska förfriskade ;)

Älskar dig Sophie, min partypingla. det är alltid du&jag mot skiten.

Lördagen dissade jag mina vänner som drog och krockade i Norrköping ^^ höhö! Istället blev det grillning hemma hos mamma & pappa.. hela familjen (älska) + en Mia och en Pierre som också är familj så klart men inte från början. ahh.. ni fattar. haha. Det var skitmysigt iallafall, och skitgott!

Igår åkte vi partybussen och härjade lite i Åtvid. Det var grymt. :D Sophie som hade raggat upp en Jessica på vägen kom ut till mig i skogen och käkade nybakada (av mig) bullar och drack saft. mys... sen blev det grillning av korv vid Örn på kvällen! Tur att inte Höcke dök upp, för den korven skulle inte jag velat äta! HAHA! De som var med fattar!

---
åh, tycker det är så skönt och härligt och faktiskt underbart att det funkat nu. Tycker inte du? Kanske förväntar jag mig för mycket efteråt. .. men de där gulliga sms:en eller lapparna kommer ju aldrig. det känns bara så, ledsamt. Trodde verkligen att det skulle komma ett sånt idag.
---


Som någon sa någon gång, "varför ändra på något som är bra?"

Men atte, ha det bäst för faen! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

har du inget mer jobb sen? :O

Lollo sa...

Nix, har ju inte det.
Och det suger. :(
fixa in mig på Cubus? :D

Anonym sa...

Klart du med ska vara med o hoppa.. men idag hinner du la inte det.. blir la raka vägen till räka ju :P