måndag 26 maj 2008

Spice up your life!

Vi hade lite Spice Girls tema en stund i bilen igår, lustigt att man kan alla texter fortfarande trots att man inte hört dem på typ 10 år..
Denna helgen har varit en helt galen helg, hållit igång hela tiden!

Fredag: Hämtade Mamma & Pappa och Annica & Olle som varit på Helsingfors-kryssning.. åkte hem och bytte om för att åka ner till Åtvid lika snabbt igen. Förfest hos Jessica, eller aa i Jimmys lya. Sen var vi tre bilar som åkte till Cupolen och dansade till Black Jack & Streaplers. Jättekul kväll! Det är farligt att dricka och sen börja snurra runt på dansgolvet direkt vill jag lova. Fyra cider kan helt plötsligt kännas som åtta! Lite konstigt att jag skrev om och klagade på skoskav för ett par inlägg sen för det var ingenting mot vad jag fick den här gången! Ujuj vad ont jag hade. Försökte dansa barfota en stund men rädslan för att blir trampad på tårna var lite för stor så fick lite illagrinande sätta ner fötterna i skorna igen. Men fan vad kul vi hade :) Och min kanonsnälla bror hämtade mig, Sophie och Carro och såg till att vi fick sova i våra sängar. Skönt! Tack!

Lördag: Vaknade lite halvsliten men gick upp och fräschade upp mig och sen begav jag mig till Åtvidaberg (där jag såg den gravida Anna Grape med sin karl för övrigt) och sen åkte jag till Sophie i Björsäter. Vi brummade iväg till stan och hämtade Elin! Sen bidde det att shoppshoppashoppa. Brände alldeles lagom med pengar..typ! Och eftersom vi har världens sämsta framförhållning många gånger och samma sak nu så hade systemet stängt och det blev att åka över hela stan på spritjakt. Sen på kvällen var vi bjudna till Emanuel på 20-års fest! Jättetrevligt! Kvällen blev sen en halvturbulent resa till krogen. Försvunna legg och överfulla kissblåsor! "Käften då Elin, jag kissar ju på skorna snart!"

Söndag: Tittade på film till frukosten och sen tog vi en promenad till Elins pappa för att låna bilen till Ljungsbro (eller Pickhult) och hämta Sophies bil. Sen till Ikano en sväng till för att köpa morsdagpresent.. och självklart hittade vi lite annat också. Hippiekläder till BugRun 2008! Klockrent.. inte det vackraste kanske men man måste ju våga för att vinna!

Blev en senare ankomst till sköna Björs än vi tänkt men självklart var inte dagen slut då heller, utan då ville Joel och Kim komma ut. Kvällen blev mest bilåkande och stor träning av skrattmusklerna! Det var busigt!

Nu är det en ny arbetsvecka,
den sista för mig på vem vet hur lång tid..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vaaaaaaa!?
E Grape gravid!?!?!
stackars bebbe isf!!

Lollo sa...

naw. elak du är..
hon kanske blir en jättebra mamma!
jag tyckte det var lite gulligt ändå :)

Roger sa...

HUR KOM DEN IN DÄR? :(

Anonym sa...

Men grape sa ju att hon inte ville ha barn för hon tyckte inte om dom :) hoppas hennes barn blir som jag så hon inte tycker om sitt barn:P

Anonym sa...

Haha, du verkar oxå haft en underbar helg! Måste festa ihop snart ju.. :) & fika! Tänkte fråga om du vill gå på konsert med mej den 28 juni, Avril Lavigne i Sthlm? Pusspuss