söndag 28 juni 2009

En helt ny värld


Idag är det söndag, och jag har nyss slutat jobbet!

Har jobbat hela helgen och kan utan undantag säga att jag är väldigt slutkörd. Alldeles för mycket att göra för två vikarier och en svag rygg, men förhoppningsvis vänjer den sig vid detta springande och plockande och körande och lyftande. Tror den är mest ovan, men ömmar gör den för det. Jag har allt kläm på det mesta nu och det är ett himla roligt jobb när det rullar på som det ska och jag kan känna mig säker. Har träffat flertalet (bland annat boende) som är bergssäkra på att jag jobbat med detta förr, och det är ju tacksamt att få höra för då verkar de ju tycka att jag gör ett bra jobb och det känns kanon! Men det är mycket kvar att lära.

Mamma har fått en anställningsintrevjuv imorgon och det vore så otroligt roligt för henne och oss andra också om hon kunde få lite att göra hon med. Känner mig nästan dum som fick jobb och sover mestadels i Åtvid, när jag varit mycket hemma med henne innan. Men hon är världens bästa så hon klurar nog ut det. Och nu är det ju så fint väder och då gör det inte så mycket att sitta ensam ute på landet, det är ju så otrolig vackert och fridfullt. Nu när jag är ledig tre dagar (så länge de inte ringer in mig) så ska jag njuta av mitt fina Anderstorp! Kom och joina mig?

Även om jag har mycket jobb framöver så har jag ändå lite saker att se fram emot som till exempel min födelsedag, nya tatuering, några dagar på dansbandsveckan i husvagn med bland annat mina bröder och jag hoppas MATILDA (blir ledsen på dig annars vettu, du är ju bäst att ha med på fääääst) Och sen inte att förglömma, logdansen :)

Nu har jag slappnat av i Pierres mjuka alldeles för bekväma skrivordsstol framför datorn och snart har jag nog slocknat dessutom ;) men det kanske inte gör så mycket. Ska ju åka till Loftahammar ikväll och fira Björn som fyllde år i fredags.

Lev för dagen. Over and Out.
/L

Inga kommentarer: