onsdag 1 juli 2009

Sommar, sommar, sommar!

Tror det kan vara flertalet bloggare som haft den rubriken de senaste dagarna. Och är det inte underbart!? Fan vad gött det är med "sommar och solvarma dar"!

Jobbade hela helgen och nu har jag varit ledig tre dagar med idag, imorgon är det jobb hela dagen igen som gäller. Men jag har haft två kanondagar. I måndags kom Matilda ut till mig, så då låg vi nere vid sjön och solade, pratade och badade! 23 grader i vattnet, det är inte så illa det. Sen på kvällen bjöd Matilda på god hemlagad mat hos henne och Linda, sen blev det film. Även om Matilda lyckades snarka sig igenom större delen av filmen så var det mums och mys! ;)

Igår hjälpte jag pappa med att köra hö, eller räffsa och lasta snarare. I´m a farmer, yes I am. Det syntes väldigt tydligt på mina tomatröda axlar igår att jag varit i solen hela dagen. De ser inte mycket bättre ut idag och ömmar gör de. Får be mamma att smörja in dom åt mig sen, man når ju inte så bra själv. Min myspierre kom ut på kvällen, blev en promenad i skogen och ett stopp hos Danne som höll på och laga sin bil och sen avslutades kvällen med Allsång på Skansen och Morden i Midsomer! Tisdagar ska ju sluta på det viset på sommaren :)

Nu blirre midsommarmiddag (sill och pära, skinka för min del istället för sill) och sen ska jag, Matilda, Micke och Junior förhoppningsvis iväg till Smultronstället! Finns gott om plats för god glass i magen hos mig så hoppas på inte för lång kö.

Det var alles.
Hej och hå!

"Mina händer sökte dina, dina drömmar mötte mina"

1 kommentar:

matilda sa...

Vaddå jag snarkade väl inte på riktigt? :D