måndag 15 juni 2009

Nu svänger det..

Tänk, förra veckan tackade jag nej till ett jobb men ja till ett annat. Ibland kan det gå fort! Så nu i sommar ska Louise jobba inom äldrevården. Har aldrig gjort det förr och det är, måste jag medge, ganska krångligt och det är mycket att lära men det ska jag banne mig klura ut!

Så idag är det infomöte för nya vikarier och efter det ska jag gå bredvid kväll. Vartefter i veckan ska det väl dyka upp ett schema är det tänkt också. Har egentligen ingen aning om hur mycket tider jag kommer få så det får vi se :)
___________________

Har suttit och gjort logdanslappen nu, mailade till pappa så får vi se om han klurar ut det ;) Längtar efter det, blev ju inget förra året eftersom Åsas olycka hände veckan innan. Usch gumman, det blir konstigt att du inte är där iår. Jag hoppas du tittar ner och kan njuta med oss iallafall. Vet att du tyckte mycket om den dagen.

Och innan dess har vi ju midsommar, blir ett kanongäng hos Rask i Björsäter. 20-30 pers var det igår så vi får väl se hur många som faller ifrån eller dit i veckan. Har fått order om att göra potatisgratäng och en laddning av såsen jag brukar göra, recept alá Belverderen ;) Och så är det visst obligatoriskt bad på natten, hoppas på fint väder annars lär man väl frysa ihjäl!
_____________________

I fredags åkte jag och Björn in till Jocke i stan, hämtade upp Tingeling på vägen. Blev en trevlig kväll! Jag var chaufför men hade lika roligt för det! Blev många skumma och roliga konversationer och sist kvar på festen. Var hemma vid fyra tiden. Tack för den kvällen!

Lördagen bjöd på porterstek, kubb, jordgubbstårta och grogg hemma hos grannarna för att fira Lisa som tagit studenten! Jättetrevlig kväll!

Nu ska jag hoppa in i duschen, slänga i mig lite mat
och sen åka iväg till mötet.


Ha en fin dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du fått jobb i sommar! Vart ska du vara? Det där kommer du att lära dig fort. Kram Jennie