fredag 10 juli 2009

It´s a long way to the top..

Idag blåser det ute, har ni märkt det? Så även om solen lyser med sin närvaro så är det inte så varmt, och det är synd! Men en annan ska ju ändå jobba ikväll så det är väl okej. Blir så himla varmt annars.

Jag håller med Matilda som hon skrev i sin blogg "jag hatar att mitt jobb innebär att man måste le och få skäll hela tiden", för så känns det minsann ibland men då har man ju ändå dessa tacksamma, glada och snälla människorna som faktiskt inser att man gör så gott man kan och att man vill bara väl. Och tur är det att de finns för annars vore detta jobbet olidligt ibland.

Nu har jag suttit och kollat upp lite info om vårat äventyr till "Dansbandsveckan i Malugn" nästa vecka. S E M E S T E R! Vi får se hur det blir, verkar lite krångligare med campingplats och lite annat än vad vi hade trott. Och lite kostsamt kan det nog bli dessutom.. Tur att man är rik, HUMF. Men vi är ett glatt gäng och har man bara lite alkohol och rätt inställning så kan det nog bli en kanonresa! Detta ser vi fram emot!

Och pojken är påväg till Orsa, sen imorgon ska han och hans killgäng åka på forsränning. De får banne mig sköta sig och komma hem allihopa i samma skick som när de åkte, hela och glada! Efter Åsas olycka vet man hur lätt det är och att det visst drabbar någon i ens närhet alldeles för lätt, så man blir allt lite orolig. Men hoppas dom har det kanon! :)

Nu ska jag klappa katten som placerat sig i garderoben och nu glatt ligger och snarkar, sen blir det dusch och middag innan det är dags för jobb igen.

Ha en kanoners fredag!
/L

Inga kommentarer: