onsdag 13 augusti 2008

Looking down on me from up above

Uschnej, idag går det inte bra att jobba. Vet att det bara är av välmening men jag orkar inte fler "klapp på axeln" och ett "jag tänker på er imorgon". Det bränner och jag misslyckas ibland att hålla tårarna på insidan men mer får det inte bli. Inte här, inte på jobbet, inte nu. Kommer nog känna värmen från de där orden sen och vara glad för dem, men idag orkar jag inte mer. Nu vill jag bara hem, hem till Mikael och Sambo.

Är så nervös för begravingen imorgon. Kände det igår att jag inte skulle behöva gå på stan för att hitta en skjorta till en begravning. Inte till Åsas iallafall! Har aldrig varit på en begravning och så blir den första hennes. Det är så ologiskt och overkligt det kan bli. Och överallt i butiker såg jag kläder som liknade hennes, såg framför mig tillfällena då hon hade dem på sig. På hemvägen pratade jag och Sophie minnen..och dom fick oss ändå att le och skratta för det fanns ju ingen som var så kul att skoja och retas lite med som Åsa :) Är så glad att vi hann den där sista festen tillsammans. Det var en bra fest och då var vi alla glada och lyckligt ovetande om vad framtiden hade för planer för dig Åsa.



Åh, vad jag kommer sakna dig penntrollet!

Tack Pierre, för att du lyssnar när jag bara pratar på (L)
Tack Cornelia, för pratstunden och så i tisdags (L)

Tack Sophie, för hela dagen igår (L)

"Du rycktes bort från mig,
alldeles för tidigt"

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv <3