måndag 11 augusti 2008

En helt ny värld

En helt ny värld
Ifrån ett annat perspektiv
Ingen bestämmer här, var och när
blir glömt högt ovan molnen
En helt ny värld
En plats jag inte visste fanns
Men här syns allting klart, så underbart

Hoppas av hela mitt hjärta att det är så du har det nu.


Det gör så ont att aldrig mer få se dig, det gör så ont att aldrig mer få prata med dig, att aldrig mer få höra det där "lilla my- garvet" som nog var det bästa Mikael visste. Det gör så ont att du inte fick leva mer, att du inte fick uppleva allt det där du hade kvar. Det gör så ont att se alla lida så oerhört.. något jag hoppas du inte gjorde! Det får du inte ha gjort.

Var på tacksägelse i kyrkan igår..kände mig ganska stark ändå där i kyrkan. Tills de sjöng "Gabriellas sång" som jag inte klarar utan tårar annars.. och så blev allting så himla tungt. Tårarna rann.. "Vi ber för Åsa Karlsson, avliden den 26 juli i en ålder på 28".. det är fan inte rätt! Bävar inför begravningen på torsdag, vet inte hur jag eller alla andra kommer klara den.

Åsa, lilla Åsa.. kan du inte bara finnas hos oss här igen.
Undrar när man kan skratta och känna sig glad på riktigt igen..


I fredags kände jag att jag behövde få komma bort en stund, få låtsas att det mesta är som det var för tre veckor sen. Jag & Matilda åkte en sväng till stan. Blev en date på McDonalds och sen skulle vi se Mamma Mia filmen på bio men den var slutsåld så det blev Mumien III. Det gjorde inget, för den var värd den med. Mellan varven blev det mycket prat och faktiskt några skratt, ingen annan är som du vännen. Du är så ärlig och varm, sötast i stan. Hjärta till dig. Tack för att du är min vän!

Om tio dagar fyller jag 20..
hur ska den födelsedagen bli nu?

Och nu, är det lunch.

Inga kommentarer: