onsdag 7 april 2010

Spring is in the air?

Vad ger det egentligen folk att vara osams? Att gå och grunna och grina illa åt varandras olikheter. ORKA, VÄX UPP, KOM ÖVER DET. Man måste inte alltid tycka lika.

Igår jobbade jag på mitt kära trean på Björkbacken igen, det var skönt att vara på ett ställe där jag känner mig hemma och kan min sak. Och de gamla hade saknat mig och frågat efter mig. En underbar känsla att känna sig uppskattad! Idag är jag tillbaka i Norrköping, här är dagarna inte direkt jätteroliga. Den personen jag kan fråga saker är sjukskriven så får helt enkelt göra det jag hunnit lära mig, men nu börjar det bli några saker för mycket som jag inte vet hur de ska göras, för att jag ska kunna komma vidare med det jag vet hur man gör. Förstod ni? ^^ Personalen har noll tid att hinna vara sociala och resorna är långa. Men det är iallafall pengar, pengar, pengar!

Har precis checkat in mig online och skrivit ut mina boardingcard, inför min Londonresa om exakt en vecka (!) Tror jag gjorde rätt, stod klart och tydligt att om uppgifterna inte stämmer sen så får jag stanna hemma. Och då blir Mimmi arg på mig.

Helgen (fyra dagar ledigt för andra, tre för mig) var kanon. Fick både vila, jobba, mysa och dansa. Inte illa! Helgen som kommer blir bara jobb. Måste tjäna in lite kosing eftersom jag planerar att göra av med en del i England.

Nu ska jag ta en eller två huvudvärkstabletter, dricka upp den varma chokladen och jobba flitigt sista timman! Sen blir det en tupplur på bussen till Lkpg för ikväll är det buggis! Missar två ggr på raken sen så bäst att ta vara på kvällens lektion.

Du är stört bra.

/L

Inga kommentarer: