måndag 22 mars 2010

Sol ute och sol inne!


Allt prat om alla som blir deprimerade på våren har jag dissat stenhårt. Hur kan man bli det när snön försvinner, det börjar bli grönt, naturen börjar leva, solen höjer temperaturen och färgar våra ansikten igen!?


Men jag har nog blivit lite smittad av det iallafall, känslan av att en glad årstid kommer gör mig påmind om allt som jag har oklart i mitt liv. Frågor om fast jobb, vad jag vill bli, vidarutbildning, fast inkomst, flytta hemifrån.. Och så den sociala biten, var tog/tar alla vännerna vägen, vilka är mina riktiga vänner. Visa har jag hittat tillbaka till, vissa har jag glidit ifrån. Vilka är värda att lägga tiden på, vilka tycker jag är värd att lägga sin tid på?


Äsch, vad jobbigt. Har haft en vecka i svacka, men idag känns det annorlunda. Hade en kanonfredag, en mysig lördag, snön försvinner mer och mer, det har ordnat sig med jobb den här månaden och nästa med som det verkar, jag behöver inte jaga efter sommarjobb, Londonresan börjar närma sig, känner mig nykär och så sov jag ifatt de timmar jag legat efter med inatt. Det gör mycket att tänka positivt, ha roligt och sova väl!

Så idag är det sol ute och sol inne!

Dessutom blir det en utflykt till Finspång i eftermiddag efter jobbet. Ska åka till Frida & Conny och världens sötaste Aron. Äntligen! Är tre månader sen, alldeles för länge. Känns som att Aron hunnit växa om mig på den tiden så fort som han växer ;)

Bilden är på mig och Frida 2004 typ.
Galet annorlunda liv vi lever idag.

Nu ska jag gå och värma min lunch,
tror att jag har förtjänat den!
Ha en fin vårdag!
/L

1 kommentar:

Hanna sa...

Lite svårt att lägga tid å energi på mej som bor så långt bort. =O(
Hur som helst e d underbart väder idag! Solen skiner å jag ska till Göteborg för att träffa en polare som jag inte sett på flera år. Ska bli jättekul. =O)
Saknar dej, puss. <3