torsdag 3 september 2009

So you think you can dance!?

Programet som visades ikväll var verkligen grymt bra!
Det har varit mycket av den varan (dans alltså) det senaste.

Vi kan börja med att jag hade en sjuhelsikes trevlig dans - drick - och Black Jack kväll i Örsåsa i lördagskväll! Vi var inte många men husvagnen på parkeringen var full, och fulla det var vi visst också. Björn och jag åkte ner senare än de andra men vi var snart ikapp och det var drag på oss allihopa. Black Jack lika bra live som alltid dessutom. Söndagen skulle jag börja jobba två, och jag var där två. Iallafall min skepnad, mitt sinne och huvud låg lite efter men det gick bra. Maria var överseende!

Och idag var jag, Björn och Ante på vår första lektion på buggkursen. Måhända lite stelt och en smula pinsamt i början men när man fick komma igång gick det av bara farten. 12 gånger för 600 kronor är väldigt rimligt tycker jag, iallafall om alla gånger kommer vara lika bra som denna. Det var dessutom 45 minuter fri träning med tränarna och till musik efteråt, mycket bra!

Är så roligt att se min bror lära sig dansa, han som aldrig varit intresserad förr. Mikael kan ju redan, jag kan följa bra men har aldrig kunnat grunderna så därför tar jag denna kursen. Kan tala om att det helt plötsligt är något helt annat och det känns som jag inte alls kunnat något innan. Haha, snart är vi verkligen buggsyskonen Fröberg som någon kallade oss i Malugn ;) Jag tror inte alla förstår vilket nöje det verkligen är att bara dansa en hel kväll och att faktiskt kunna dansa. Makalöst.



Övriga dagar har jag jobbat väldigt mycket. Har fått fem veckors - schema och ska väl fortsätta få det vad jag förstår (yeeees) och så blir man ju inringd en hel del. Det är så gött att ha något att göra, någon som behöver mig. Dock lite trist att de flesta tider ligger på fredag, lördag, söndag men det är väl skit man får ta om man ska tjäna några pengar idag. Nu kan jag verkligen njuta när jag är ledig iallafall. Hade glömt hur skönt det var när man verkligen känner att man jobbat och man är värd sin sovmorgon.

Jag hoppas tiden infinner sig att umgås mer med vännerna, har varit brist på det nu. Jag saknar er!

Ha en god natt.
Kärlek.
/ L

Inga kommentarer: