måndag 21 september 2009

Från kylan, in i värmen..

Hej ingenalls? Vilket man kan gissa sig till om man kollar in kommentarerna på senaste blogginläggen (inga)..

Jag har senaste tiden jobbat och jobbat. Det är skönt att ha något att göra, om det ändå inte var varje, varenda, vareviga helg. Det blir jobbigt i längden, när alla andra är lediga då. Känns jobbigt att åka ifrån familjen när den äntligen kan ses på helgen, att inte ha en chans att träffa vännerna, inte kan se en film och vara uppe sent, inte kan ta en ynka liten cider eller ett ynka litet danssteg på någon fest, inte umgås med någon. Inte få skratta ett enda lättsamt skratt som man annars så lätt kan göra på helgen. Jag känner mig så ensam när jag jobbar såhär.

Men nästa helg (läs 2:e okt), då är det Lady´s Night minsann! Och självklart skulle jag egentligen jobba den helgen med, men som vikare kan man ju faktiskt säga nej någon gång ibland om man verkligen inte vill! Jag har så svårt för det.. Men på fredagen ska jag, Carro, Matilda och Frida vara fina och runda under fötterna. Härliga tider! Vi slog på stort och beställde VIP-paketet med middag, show och efterfest (och en t-shirt) haha ;) Det blir nog en helkväll helt i vår smak! Och kanske blir det lite fest på lördagen med, vet att jag inte ska hoppas på för mycket men har i princip redan så gott som skrivit in det i min almanacka Matilda ;)

Och ute är det tamefan höst. Löven är röd/orangea och luften är kylig, frisk. Nu är det scarf och stövlar som gäller. I love it!

Nu blir det sängen, Pierre har snarkat sen klockan tio så nu ska jag gå och göra samma sak. Ska ju upp snart och jobba, 7-16. Så bäst att få några timmars sömn, men det är banne mig inte lätt när man är född nattuggla.

Ta hand om er och om varandra!
/L

5 kommentarer:

Adam sa...

Men då får ni väll ha så JÄVLA roligt på Lady´s Night då!!! Jag kanske oxå vill följa med!!! ;P
hehe!!

matilda sa...

haha, jag har oxå noll kommentarer nu för tiden!
åh, jag vet precis hur du menar. jag känner mej oxå ensam i det här jobbet. idag suger, plugga först & jobba sen ikväll. vilken trist lördag! men nästa helg, då jäklar jobbar vi inte utan festar BÅDE fredag & lördag!! PUSS

Roger sa...

Jag lääser :)

Hanna sa...

D e lika tomt på kommentarer hos mej som hos dej. =O(

coco sa...

Men hallååå, jag har kommenterat..Men jag såg nu att dom inte kommit fram :O