tisdag 8 september 2009

Lättat hjärta

Imorse sprang Pierre ut och in säkert 70 ggr så klockan halv tio när han åkt till jobbet efter sitt eviga rännande gick jag upp. Gick inte att försöka sova mera då. Blev att skörda och plantera lite nytt i Farm Ville, hoppa in i duschen, lägga ett ansikte medan jag skakade rumpa till Scotts och sen dra till Linköping med Sandra och Sophie. Sandra tatuerade sig idag och det blev fint! Ojoj vad jag är sugen på en till, redan! Det är som ett gift!

Efter det blev det Ikano och IKEA, och pengar spenderade. Mest från Sandras konto eftersom hon precis flyttat till egen lya. En jättemysig lya dessutom, hon har verkligen fått det fint redan på några dagar. Så ikväll har hon och jag babblat skit och skruvat ihop en stor byrå. Blev fina fisken tillslut. Jessica kom en stund efter jobbet och bjöd på utgången choklad som jag nu sitter och knaprar på.

Jag, som den tjej jag är eller kanske som den Louise jag är var i väldigt behov att få prata av mig om allt och ingenting. Har ju bara jobbat och varit hemma och inte haft tillfälle att tömma huvudet/hjärtat för/med någon vän på flera veckor. Men nu känner jag mig lugnare igen. Sophie och jag hade tre trevliga timmar medan Sandra satt under nålen och Sandra och jag hade en pratsam kväll tillsammans medan vi skruvade. Gött mos, eller ska jag säga sås och potatis kanske? ^^

En bra dag, en skön dag, en social dag och en nästan höstdag måste jag få säga.

Nu sitter jag och tänker på den där klänningen på VILA, jag kanske skulle köpt den ändå.. Hur fin ska man vara på Lady´s Night egentligen? Den kanske vore perfekt. Jobbigt läge. Jag måste nog rådfråga Matilda, Carro, Frida om detta.

God natt! ;)

Inga kommentarer: