onsdag 6 maj 2009

Man kan aldrig skratta för mycket!

Vad sägs om en liten uppdatering? Den här helgen har varit den roligaste på mycket länge.

Vi börjar med torsdagen som bekant var Valborg (min mormor hette det förresten) Vi grillade och lockade håret hos Pekka och Sophie, sen blev det bussen till Örsåsa! Bussen plockade upp ett ganska förfriskat och väldigt glatt gäng i Fillinge. Resan dit blev mycket allsång, glada skratt och fräcka könsord. Haha, den som var med på resan vet hur jag menar. Väl på Örs så blev det mycket dansa, mycket bugga. Träffade många trevliga människor som dansade redigt bra! Skitskoj var det! Och i år hittade vi en garderob på stället
som jag och Sophie missat i alla år! Gooood to know. Bussen hem sen blev försenad, så var hemma klockan fem i Åtvid. Men där hämtade underbara mammut mig och Mikael så vi fick komma hem och sova i våra sängar.

Fredagen blev mer lugn dock, var hemma med bror. Lagade mat och var fyllechaffuör åt våra föräldrar. Mitt i kvällen ringde Frida och berättade att Eksågen brann så då var vi ju tvungna att göra som alla andra äkta åtvidsbor gjorde (åka dit och titta). Men det var inte så mycket att titta på när vi kom dit, ett stort smält tak ungefär. Att folk inte har vettigare saker i skallen än att tutta eld på husvagnar..

lördagen hände det bara roliga saker. Jag, Mikael och bröderna Rask åkte 30 mil ifrån Åtvid till Kinna och sen Sätila. Först åkte vi till Hanna som hade lite förfest. Var jättefint i hennes nya lya och hon var lika fin. Har saknat henne!! Blev att korka upp lite cider och så fick jag en Doolies. Sen farde vi vidare till Lygnevi Loge i Sätila!

Jäklar vad folk det var där, men roligt var det. Träffade en alldeles lagom berusad och pussig Sandra, du är ju för go gumman! Haha! Och nu kan säga att jag buggat till både Larz-Kristerz och Scotts! Även om det nästan var fara för livet ibland, en armbåge där och en fot där osv! Men, men jag fick ju kramas med Henke i Scotts och det gjorde min kväll!! Och jag kan meddela att han är MINST lika het i verkligeheten OJOJOJ! Haha, Ida kunde inte fatta att v
i åkt hela vägen bara för att se dom och sen skulle åka hem igen på natten. Men jag kan meddela att det lätt var värt det för min del iaf! :)

Kom hem klockan sex på morgon och gick upp klockan halv tio igen. För att göra iordning mig och åka på Arons dop som var klockan elva i gamla kyrkan. Han är helt bedårande söt den lille fisen. Tror han kommer tycka bra om sina fina doppresenter han fick av alla också. Och nu har man träffat Connys familj, det var roligt att få ett ansikte på alla.

Kort och gott kan jag sammanfatta att denna helgen har gett mig en halvsvullen fot, ett stort svart blåmärke på låret, axelvärk och alldeles för lite sömn men ack så många skratt och leende.
Och det slår allt.


Jag älskar att ha roligt!
Och snart är jag och Matilda på Alcudia!
Och sen är det inte långt kvar tills MiMMi kommer hem till mig!
(L)

1 kommentar:

Lotta sa...

Min farmor hette också Valborg :P Hoppas ni har det bra i soooooolen :)