lördag 14 juni 2008

i en annan del av mitt liv

Har haft en trevlig fredag! Kul att träffa dig Cornelia! Och jag har världens bästa bror/bröder! Ni gör mig glada.

Grattis till alla er som tog studenten idag, avundsjuk. Skulle så gärna leva om den där veckan och speciellt den dagen. Underbart, helt underbart roligt och minnesvärt. Och oj vad jag saknar skolan. Man tror inte det då men nu vet jag så väl att man gör det.

Sitter och tänker tillbaka lite.. gamla konstiga minnen som dyker upp..

Mimmi, kommer du ihåg "gudinnorna"? Ojoj.. lånade alltid din svarta tubtopp ;) nästan så man skäms när man tänker på det! Eller gul lollo... det var ju ett roligt användarnamn på humla. HAHA! Minns alla våra videor? Herrejävlar.. vem vågar titta på dom idag? Alla våra förfester på två pers som alltid var roligast och alltid spårade ur på något vis. Och det ska vi göra om när du kommer hem i augusti till ännu en Lassekonsert, som det från början är ditt fel att jag älskar! Ett annat minne som kommer upp är en gång när jag kom hem till er och din fågel flög fritt i rummet och jag höll på att göra på mig när hon flög och satte sig på min axel. Det var läskigt. En annan inte särskilt läskig sak, mer trevlig, är ju våra tripper till elevhemmet som vi nog alltid kommer minnas på gott och ont..mest gott tror jag :) "I´ll take you to the candyshop" eller "I will always be your soldier". Säger dom dig något Mimsan?

Sophie, kommer du ihåg den där gången vi skulle göra köttfärsenchiladas och mitt i allt kom på att vi inte hade bakplåtspapper? och vi smörade för Roger som åkte och köpte det åt oss. haha.. vi måste varit bra gulliga eftersom han ställde upp! ;) Eller den gången Pierre hade fest och Joel och Ek kom dit och en viss Anton av någon anledning? Det var också en roligare tid! När vi åkte Bubblacab och stannade i solen på fillingerakan och brände halvt upp oss!? Haha.. eller kissisnövall. Burr, det var en kall kväll! Jag minns också Adolf dansande med en käpp och ett himla farande i trappuppgångarna!? Nytatuerade grillade vid örn.. haha och jag var tvungen att peta bort hästbajset! Ja jisses, vad grejer man gjort!

Kan fortsätta med minnen hela natten lång.. Men nu är jag på ganska gott humör, så ska nog passa på att gå och gosa ner mig bredvid min Pierreis när det ändå är på topp och jag kan somna gott. Ha det gött!

1 kommentar:

Roger sa...

Haha jag är lättköpt